Laddar upp inför... SOLEN!

Vilket bananskal jag halkade in på, helt plötsligt har jag en resa bokad. Till MALLIS, Alcúdia. Det ska bli såå skönt, utan tvekan!

    

Det är helt sagolikt, overkligt spontant. Jag och Helena insåg i morse att vi faktiskt ville åka till solen, hittade en resa till Spanien som verkade bra. Löpte till våra mammor som reagerade lite olika. Helenas mamma, stentuff, gav klartecken på 0,5 sekunder. Jag fick argumentera vilt och strategiskt för mig sak fastän jag förut fått förtroendet för att resa innan jag fyller 18. Mamma låtsades som om hon inte hörde, men jag vet att hon lyssnade, det syntes på sättet hon försökte spela "icke närvarande" på. Jag tror inte ens pappa han förstå vad jag ville, men jag fick något jakande svar när jag var på och ville ha ett godkännande. 

Det hela slutade med att Helenas mamma blev enormt sugen på att följa med till solen. Check - häng på! Då kunde vi inte lämna syskonen Sunesson kvar. Check - häng på ni med! När vi ändå håller på, ska inte mormor Kristina också med. Check - hon är med på noterna! 
Här står vi nu, med de sista biljetterna från Umeå den här våren och ska till Mallorca den 5 juni. Alla barnen missar sina skolavslutningar och ingen är det minsta ledsen för det. Vi kommer nämligen redan befinna oss i sommarvärme och turkosblått hav när våra klasser huttrar i snålblåsten hemma i Umeå och får lyssna på ett tal från rektorerna som tackar för det gångna läsåret. Nej, jag kan inte kalla mig avundsjuk på de som får närvara under den "mysiga", svenska skolavslutningen. 

Nu ska jag drömma gott om sandstränder, sommarvärme, brunbrända kroppar, badkläder, god mat och glass.. Tjingeling, åh vad jag kommer leva på det här - 23 dagar kvar!!

Kommentarer
Postat av: ANNIS

THIS IS GOOD SHIT!

2009-05-13 @ 08:21:07
Postat av: lisa

THIS IS THE GREATEST SHIT.

2009-05-13 @ 11:40:59
URL: http://lisarydelius.blogg.se/
Postat av: vero

chill soft najs

2009-05-13 @ 22:45:54
Postat av: Anna

Så himla härligt!! :D vill också fara utomlands!! :)

2009-05-17 @ 22:16:05
URL: http://bestofwimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0