Dag 38/39 efter operationen.

Vågen står på stadiga 53 kg, plus minus ca 2-300g.
 
Visserligen är det inte dagsfärska bilder jag bjuder på, utan närmare en vecka gamla. Förstår inte var tiden rinner iväg, det är som att det aldrig finns tid till allt man tänker hinna med. Därför har det inte blivit några nya updates här sen sist.
 
Idag har jag jobbat helg uppe i serveringen på läänge! Himmel vad det är en stressig miljö, dessutom extremt bullrig och högljudd. Jag har inte haft några problem att prata med kunderna hitintills (förutom när det handlar om engelsktalande personer eftersom th-ljud är helt omöjliga för mig) men idag var det faktiskt svårt att överrösta bullret och det där med att artikulera fungerar sådär måste jag säga. Dock slutade jobbpasset lysande, kunderna droppade av i bra takt och mina sista kunder var tre härliga gentlemän, extremt artiga och givetvis engelsktalande - typiskt när jag knappt kan få fram orden med rätt uttal.. När de gick lämnade de några slantar på bordet som dricks, osvenskt till tusen men oj vad det gjorde min dag!
 
På matfronten då, det senaste jag fått i mig förutom soppor då, är ett par skumtomtar, en lussebulle, pepparkaksdeg, smågodis, knäck, ölkorv och chokladpraliner. Hur går det till, undrar ni nu förstås! Jo, eftersom jag inte kan gapa för att sluka de här gobitarna måste jag anpassa de till gluggen. Alltså får jag göra små bitar och liksom trycka ihop de så att jag kan skjuta in de mellan framtändena och sen svälja helt. Lycka att få något "icke-flytande" i munnen emellanåt, även om det inte alls är länge till den här fixeringen är över! Då ska jag fira, undrar vad jag ska äta först.. Några tips?
 

Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0