Dag 17 efter operationen.

Skynda skynda, yalla yalla, osv. Hinner jag detta innan midnatt är jag bara helt makalös! Idag har det faktiskt hänt massor om man jämför med mina andra ganska så händelsefattiga dagar. Kanske inte så mycket som har med själva käken att göra men varför alltd lägga 100% fokus på den så tiden går så mycket snabbare om man gör annat?


 
Min ursprungliga plan för dagen gick nästan i lås. Hade det inte varit för att bilen började lukta bränt, det lät som om något hängde ner under bilen och till slut blev punktering så skulle jag sprungit omkring och övat (kan man göra sånt?) på att hitta billiga second hand fynd på Pingstkyrkans lördagsställe. Nu blev det inte så, hamnade lite i en antiklimaxsituation som det ofta blir när ens plan ofrivilligt går upp i rök. Pappa blev räddaren i nöden som efter lite lirkande drog ner mig på stan och runt i olika klädbutiker när han skulle göra en av sina ca tre shoppingrundor per år. Slutligen kom vi hem med fem olika plagg för endast en tusenlapp, varför hittar man aldrig så billiga tjejkläder till ordinarie pris? Har haft en mysig lördagskväll med Helena, lagt pussel och surrat samtidigt som tv'n rullade på och vi drack varm choklad (den på bilderna nedan). Helena fick sig en biskvi att suga i sig, som hon längtat!
 

En 70% chokladkula fäst på en pinne som man enkelt stoppar ner i varm mjölk och på ett kick har man en riktigt god varm choklad. Toppad med en marshmallow såklart!
 
Jag hann givetvis in på jobbet mitt där det var fullt drag och norpa åt mig en härlig nyhet som gjorde entré i sortimentet bara här i dagarna. Nu är butiken proppad med olika chokladvarianter (och även lite olika saffranspåhitt lagom till skyltsöndag). Vad sägs om tunna chokladchips med smak av bl.a. lakrits och flingsalt eller kardemumma. Skymtade även chokladkakor med bl.a. val- och pistagenötter. Sen fanns det massor med olika superläckra marsipanfigurer som sträcker sig lite längre än de klassiska grisarna och tomtarna som visserligen inte ska glömmas bort i alla nymodigheter. Som om inte det räcker kommer det till veckan kommer också de efterlängtade egentillverkade pralinerna som kommer finnas i 20 olika smaksensationer till att börja med, om inte ryktet ljuger. Blir helt klart spännande att komma till jobbet på torsdag och plugga in alla olika smaker och nya godsaker. Välkommen in och frästas!
 
Tack och hej, leverpastej!
 
ps. JAG HANN INNAN 00.00!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0